Hobrovej 13b

Tlf.: 98 37 38 55

NYHEDER

Akupunktur

Støvring FysioCenter i Støvring bruger akupunktur som en aktiv og virksom behandlingsmetode.

Akupunktur kan være en effektiv behandlingsmetode, hvis du eksempelvis lider af:

Hvad er akupunktur?

Akupunktur som behandlingsmetode bygger på kinesernes observationer for over 3000 år siden. Her fandt man bl.a. ud af, at stimulering (tryk) af et ømt punkt i en muskel – et akupunkturpunkt eller triggerpoint – kan fremkalde smerte, som ofte har en udstrålende karakter.

Karakteristisk for et aktivt triggerpunkt er, at en stimulation altid udløser en udstråling efter et bestemt mønster. Hvis man eksempelvis stimulerer et aktivt triggerpoint beliggende i en central muskel på skulderbladets bagside, vil patienten ofte fornemme en udstrålende fornemmelse – eller genkendelig ømhed – trækkende ned langs bagsiden af overarmen ud i hånden.

Således består kroppen af hundredvis af akupunkturpunkter, der hver har sine egenskaber. Derfor er en grundig diagnosticering en forudsætning for en succesfuld behandling.

Hvordan foregår det?

På klinikken benytter vi os af akupunkturen i forbindelse med diverse lidelser i bevægeapparatet, såsom lændesmerter, museskader/tennisalbue, nakkesmerter mm.

Selve behandlingen foregår ved at stikke tynde nåle i hud og muskler, således blodgennemstrømningen i det specifikke område øges, og musklen bliver afspændt. På den måde bliver kroppens egne smertedæmpende processer stimuleret og sætter gang i en helende proces.

Vores dygtige fysioterapeuter er specialuddannede i akupunktur og sikrer det mest optimale forløb, hvor vi tager udgangspunkt i den enkelte klient. Sammen med dig finder vi den helt rigtige behandling til dine smerter.

Kontakt gerne Støvring FysioCenter på telefon 98 37 38 55 for at høre mere om akupunktur som behandlingsredskab.

Støvring FysioCenter
Hobrovej 13b, 9530 Støvring